= Szinergia-lánc I. kötet =       A pokolra vezető út...

2024.02.27

Egy játéknál, ahol a pontokat az ellenfél lényeinek megölésével szerezzük, kézenfekvő a recept, hogy minél nagyobb a sebzés, annál közelebbi a győzelem. Habár az Aréna Mestereiben nem ilyen egyszerű a forgatókönyv, mindenesetre jó irányt vehetünk azzal, ha egy kicsit megtoljuk azokat a bevitt sebzéspontokat. Erre pedig az első Szinergia-lánc bemutatónk remek példát is ad, ahol a játék tűz típusú lényeiből hoztunk egy agró-koncepciót. A játékmód nem a legfifikásabb, de lássuk be, sebzés nélkül vajmi kevés eséllyel nyerhetünk, és majd látván a kiosztott sebeket pokolian jól fogunk szórakozni.

A pakli alapját egy Pirokan II (VL.00007) adja.
Ugyan a Pirokan I-ről (VL.00006) a zsetonköltsége 3, de azt igazán gyorsan ki lehet pengetni, és máris ott a 2 Tűz Erősítés-t adó képességünk, ami egyébként még sebez is. Ehhez csak választunk egy lényt, aminek a (tűz!) sebzését könnyű manipulálni.
Legyen az az Ördögfióka I (VP.024) – persze, az életpontjai miatt csakis főnöki pozícióban! –, és máris az 1+1 Területi Sebzés-ünkből 3+3, azaz 6 lesz.
Ha ezt még megtoldjuk egy második frontbeli Agyaros Gömbőc I-gyel (VP.058), garantált a siker, második körben – bumm! – ott a 8 seb egy forrásból az ellenfél minden harctéri lényén. Ilyen sebzéssel aligha van olyan lény, ami 3-4 körnél tovább élne a megfelelő védekezés nélkül.

Hogy mi itt a gyengeség? A területi. Ugyanis ha a Területi szóval ellátott képességet bármely támadott lényen Menekítés vagy Kitérés éri, a teljes képesség megszűnik.
Ezen kívül próbálkozhatnak a Pirokan képességének eliminálásával, például egy Bénítás-sal.

Éppen ezért érdemes mind a Pirokan, mind az Ördögfióka képességét bevédeni Old szavakkal, hogy ne lehessen bénítani, menekíteni vagy kitérni előle, és a szinergia-láncba így jönnek be a mezőink, melyek Old szót tartalmaznak, és mindkettőt támadó képességhez csatolhatjuk.
Az első természetesen egy Tűz zsetonmező (VP.042), hiszen az Ördögfiókát főnöki pozícióba kell helyezni, a második pedig lehet egy Természet-Föld zsetonmező (EX.00006), hiszen a Gömbőc semleges típusa erre lehetőséget ad. (Figyelem, a Természet Hívószavával kiadott új Természet-Föld zsetonmező (TH.078) Gyógyít szót tartalmaz, a játékdinamika azzal jelentősen változik!)

A Tűz zsetonmező 1-nél nagyobb Erősítés-kor lép életbe, vagyis a Pirokan bal oldali képessége fogja beindítani, de a Természet-Föld zsetonmező-t is a Pirokan izzítja eddig nem említett jobb oldali passzív képességével, ami állandó 2 Tűz Ellenállás-t is biztosít. 

A végeredmény szó szerint pokoli. Kioszthatunk egyszeri 3 és Területi 8 tűz típusú Sebzés-t, melyeket se bénítani, se menekíteni, se kitérni előle nem lehet, és – ha a Természet-Föld zsetonmező képességét az Ördögfiókára rakjuk, akkor – non plusz ultraként – 5-öt Gyógyul is.

Mondják, a Pokolra vezető út jószándékkal van kikövezve... De biztos vagyok benne, hogy azok között a kövek között lapul egy-kettő az Aréna Mesterei tűz típusú lapjai közül is.


A cikkben szereplő kártyák elérhetőek:
       Agyaros Gömbőc I., Ördögfióka I., Tűz zsetonmező: Végtelen Pszichózis
       Természet-Föld zsetonmező (gyógyít szavas): Természet Hívószava
       Pirokan I. és II., Természet-Föld zsetonmező (gyógyul szavas): csak másodpiacról
További részletek: HardLogicGames – Webáruházak
                                 HardLogicGames – Aréna Mesterei – Laplista